home > wat wij doen > propositieontwikkeling

Propositie ontwikkeling

Waardpropositie beschrijven Prospektr

6 - 8 weken

Ontwikkel op een gestructureerde en onderbouwde wijze nieuwe zakelijke proposities die aansluiting vinden bij jouw beoogde groeimarkt.

Formuleer en test stapsgewijs nieuwe proposities voor groei.

Op zoek naar concrete kansen voor groei. Je wilt daarom onderzoeken waar in de markt de beste kansen voor groei en meer omzet liggen. Dit door op een gestructureerde en stapsgewijze een nieuwe waardepropositie te ontwerpen, te toetsen en doeltreffend te communiceren richting je beoogde markt.

Brainstormwithpostits.jpg

Dit levert het op

inzicht

Vanuit klant-, trend- en marktonderzoeken krijgen we inzicht in de de huidige behoeften van de gekozen markt en klantprofiel.

structuur

Leer de onderliggende structuur van het formuleren en toetsen

van goed onderbouwde waardeproposities.

focus

Ontwikkel voor jou en je team een mindset gericht op zinvolle innovatie voor continue bedrijfsgroei.

propositie

Vind de juiste triggers en boodschap voor het beoogde segment om de gewenste groei in omzet en impact te realiseren.

Zo werkt het

1. Analyse

We kijken naar klant-, trend- en beschikbare marktonderzoeken om helder inzicht te krijgen in het beoogde klantprofiel.

2. Beoordelen

We beoordelen en toetsen op basis van de gevonden inzichten stapsgewijs mogelijke proposities voor het doelsegment.

3. Positioneren

We maken een keuze voor een specifieke propositie op basis van de meest kansrijke en valide groeimogelijkheden.

We helpen de propositie duidelijk te communiceren in woord en beeld voor zowel binnen als buiten je organisatie.

4. Opstellen
Direct aan de slag?

Laat je gegevens achter en we nemen  zo snel mogelijk contact op.